Kisah antara Kita...

Tak tergambar rasa bila Allah hadirkan orang yg baik-baik untuk aq di universiti...hampir setiap malam tak tidur siapkan projek dan assignment bersama hujung sem nih...stay di library spi 4 5 pagi baru balik, itu biasa...tak tidur satu hari itu biasa bagi aq dah sekarang, sampai tak tahu pun dah pagi tiba-tiba...kat kelas kawan lain tanya, "tira ko ok tak ni"? Erkk..."aq ok je Knp?", "Tak de la, mata ko nampak lain"...herm, aq ok Alhamdulillah...

Ada satu hari itu, stay up siapkan video esok nak present, cakap dengan kak Ain, “akak saya tidur skjp ya, nanti akak dah siap kerja akak kejut saya"..."ok tira, takpe pergi la tidur, tira pun tak tidur lg semalam...”heee senyum je mampu...aq kalau dah penat sangat then tidur payah nak bangun walaupun org kejut camne pun...heeee...akak dgn sabar kejut saya, "Tira kerja dah siap Jom balik," "Dah siap ke, lama dah ke akak kejut saya?" akak tu mampu senyum je sambil duduk sebelah aq... "Eh, kerja belum siap la kak, part akak dah siap? Saya nak compile kan"..."Takpe tira, akak dah siapkan...Jom balik bilik tdo, skjp lg nak sahur..."..."Eh, kan kerja saya kak, Knp akak buat?"akak tu senyum sambil berkata, "Xpe, dah Jom balik bilik...lewat dah ni" "ok baik, Trm ksh kak, skjp sy nak kemas beg"..."akak dah kemaskan, dah Jom balik..."hermm, ok Jom...terharu rasa ya Allah...tidur skjp, Then akak Ain kejut bangun sahur, "Xpela kak sy xde selera," Haha, tengah pagi kena bebel jugak suruh makan, ok kak sy bangun makan...buat pertama kali aq kenal akak ni, aq sahur makan nasi kat universiti...selalu sahur makan nasi kat rumah je...dia suruh habiskan, nanti takde tenaga la apa la...Hahaha...baik kakak...terima kasih akak jaga saya sebaiknya...terharu rasa...

Terima kasih juga geng lakonan, buat projek group sama-sama...semua cooperate...baru berapa bulan je kenal, kelakar la korang nih...semoga kenalan nih sampai habis belajar...dan semoga Allah permudahkan urusan belajar kita semua, Ameen ya Rabb...

*Faris, Kak Ain, Feyza, Intan








Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kenangan bersamamu PPKI SMK Paduka Tuan Segamat...

Kenangan bersamamu KK Batu Anam...

My Graduation Story... If You Think You Can, Just Trust Yourself, You Can Do It !