Rabu, 14 Disember 2016

Air dicincang tak kan putus....

Hahah, inilah adik-beradik, sahabat, kawan gaduh sama-sama, kawan sayang sama-sama...bila gaduh, gaduh betul-betul...Bila sakit, semua sakit, bila happy semua happy...bila kena marah, semua kena marah, bila kena buat kerja, sama-sama buat kerja...hahahha...Hepy bila kecik2 dulu main sama-sama, gaduh dengan jiran sebelah rumah sampai kena baling batu....hahaha....balik rumah berdarah dahi soleh semua kena marah....itu yg paling tak leh lupa, lagi satu cerita bila malam duduk kat tembok tinggi sorang jatuh, semua jatuh...aduh sakitnya tak yah cakap la...seminggu baru jalan betul....hahah...jatuh pun kena marah jugak...budak sekarang tak de nya camni...kalau main mainan tak kemas memang semua kena marah...itu biasa...bukan macam budak sekarang kena pukul sikit je dah mengadu sakit...dulu kalau tak berbirat badan memang tak sah...kayuh basikal dari rumah sendiri ke sekolah itu biasa...bukannya dekat2...pernah kena hujan lebat ada petir lagi, balik basah kuyup baju sekolah...pernah naik basikal kena kejar anjing jatuh basikal muka calar- balar...itu semua biasa...rindu nak bermain sama-sama macam dulu...sekarang semua dah kejar cita-cita masin-masing...Alhamdulillah semua berjaya...tak susahkan mak ayah dah...nakal-nakal kami tak de nak benci mak ayah benci family...sebab kena marah dari kecil la jadi macam yang ada sekarang...independent semua benda buat sendiri, itu yg mak ayah ajar dulu bukan macam budak sekarang...Alhamdulillah...segala puji hanya untuk Allah jua...jasa mak ayah walaupun mak cik dengan pak cik sendiri pun tetap kami anggap mak ayah kami tu jasanya terlalu besar...kami tak boleh balas sikit pun...hanya menyenangkan mereka itu yg kami boleh buat sekarang...kami dah macam adik-beradik...☺nak jumpa sekarang memang payah...kalau ada event besar dalam family baru dapat jumpa....kalau tak pun hari raya la baru jumpa...semua dah masuk universiti... riiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnduuuuuuuuu sangaaaaaat nak jumpa, nak shell out sama2.... ^_^ --

syafiq(manager)-soleh(al-hafiz)-kak ain(akauntan)-rahmah(ustazah)-kak piah(teacher)-tira-alia(engineer)-dayah(islamic banking)-najihah(arts)--





Khamis, 1 September 2016

Hanya ingin melihat mereka berjaya!


Terima kasih adik-adik semua, pastikan kejayaan milik awak...Kita tak nak berjaya di dunia je, tapi yang paling penting di akhirat jua...Berdebar rasa bila pertama kali menguruskan beratus pelajar, berdebar bila melihat pelajar menangis kebanyakannya...Akak tak minta adik-adik semua mengeluarkan air mata..tetapi kaang-kadang airmata tu lah yg buat kita bangun semula untuk berjaya...Apa yang akak tuturkan bukan untuk melihat adik-adik menangis tetapi ingin buat adik-adik semua SEDAR yang kita ada matlamat untuk hidup didunia.. Allah tak pernah jadikan kita hidup di dunia ini untuk sia-sia...setiap orang pasti ada kelebihannya sendiri...Kalau bukan dari segi akademiknya, cari la dari sudut kelebihan yang lain pula...Gunakan kelebihan yg adik-adik ada untuk membantu manusia lain...

Jaga lah hubungan adik2 dgn Allah dan manusia sebaiknya..kerana itu sahaja yang akan membuatkan adik tenang...Belajar untuk bersabar dengan semua yg adik lalui...Setiap kita memang tak sama latar belakangnya, tetapi kita ada Tuhan yang sama, matlamat yang sama...Adik-adik fikirla sebaiknya...

Terima Kasih kepada semua pelajar asrama Bentara, pelajar PRS SMK Dato Bentara Dalam & warden asrama...Kami barisan ALUMNI memohon maaf jika ada tersalah kata...yang baik kita jadikan tauladan, yang buruk dijadikan sempadan...

Salam Sayang... 

Khamis, 31 Mac 2016

"Fight Song"


"Fight Song"

Like a small boat
On the ocean
Sending big waves
Into motion
Like how a single word
Can make a heart open
I might only have one match
But I can make an explosion

And all those things I didn't say
Wrecking balls inside my brain
I will scream them loud tonight
Can you hear my voice this time?

This is my fight song
Take back my life song
Prove I'm alright song
My power's turned on
Starting right now I'll be strong
I'll play my fight song
And I don't really care if nobody else believes
'Cause I've still got a lot of fight left in me

Losing friends and I'm chasing sleep
Everybody's worried about me
In too deep
Say I'm in too deep (in too deep)
And it's been two years
I miss my home
But there's a fire burning in my bones
Still believe
Yeah, I still believe
And all those things I didn't say
Wrecking balls inside my brain
I will scream them loud tonight
Can you hear my voice this time?

This is my fight song
Take back my life song
Prove I'm alright song
My power's turned on
Starting right now I'll be strong
I'll play my fight song
And I don't really care if nobody else believes
'Cause I've still got a lot of fight left in me

A lot of fight left in me

Like a small boat
On the ocean
Sending big waves
Into motion
Like how a single word
Can make a heart open
I might only have one match
But I can make an explosion

This is my fight song (Hey!)
Take back my life song (Hey!)
Prove I'm alright song (Hey!)
My power's turned on
Starting right now I'll be strong (I'll be strong)
I'll play my fight song
And I don't really care if nobody else believes
'Cause I've still got a lot of fight left in me

No I've still got a lot of fight left in me

-Rachel Platten

*Song that gives me inspiration and spirit...







Ahad, 20 Mac 2016

Hohoho comel...






 Erm... bila la dapat jumpa budak comel ni lagi...huhuhu...


Sejauh mana kita cintakan Allah bergantung pada sejauh mana kita mengenaliNya. Punca tidak cinta adalah apabila tidak kenal...untuk mengenal Allah, kita perlu mencari ilmu dan mengamalkannya, bermuhasabah, bermujahadah dan beristiqamah dalam beribadah...semestinya tidak akan ada jalan singkat...Terima kasih ya Rahman kerana memberi nikmat yang selama ini aq dapat...Aq mengetahui bahawa rahmatmu ini bukan sekadar nikmat tetapi ujian...Ujian yang akan aq ketahui seeloknya yang aq ini bersyukur padamu atau tidak ya Rahim...Janganlah Engkau palingkan aq kejalan yang tidak mampu aq hadapinya...Sesungguhnya Engkau maha mengetahui ya Allah...
Walau pulang jumpa family sekejap je pun, tetapi aq rasa hepy sangat...Thanks a lot to ayah & mak...miss you all forever...
#ayah, mak, akak Fura, angah, alang, atih & adik...